Altijd bij elkaar in het stadion    Beste prijs/kwaliteit in Nederland    Meer dan 25 jaar ervaring    Goede centraal gelegen hotels    Goede recensies

FAQ

Hoe is de reis georganiseerd?

U reist met uw eigen gezelschap, niet in groepsverband. Wij reserveren voor de voetbalreizen de vermelde onderdelen vervoer (met uitzondering van de reizen naar het westen van Duitsland, zoals Dortmund, Keulen en Frankfurt), verblijf en wedstrijdkaart. U betaalt alleen het lokale vervoer. U kunt overigens ook uw eigen vluchten regelen en alleen kaart en hotel bij ons bestellen.
Voor de Grand Slam-tennistoernooien en de Formule1 races reserveren wij in principe alleen toegangskaarten en accommodatie. Indien gewenst kunnen wij ook vervoer voor u boeken.

Wat is bij de pakketten inbegrepen?

Onze pakketten bevatten in het algemeen: verblijf in een centraal gelegen middenklasse hotel in kamers met eigen badkamer, een goede zitplaats in het stadion en vervoer per vliegtuig, trein of boot naar de speelstad. Alleen voor het westen van Duitsland geldt de uitzondering dat het vervoer niet is inbegrepen.

Vanwege de beperkte hoeveelheid van kaarten en de voortdurende wijziging van de vluchtprijzen geldt voor alle aanbiedingen dat de prijzen onder voorbehoud van beschikbaarheid zijn. Binnen zes weken voor vertrek kunnen wij de op de website genoemde prijzen niet meer garanderen vanwege de voortdurende wijziging van die vluchttarieven en de prijs van toegangskaarten.

Bij deelnemers, die alleen boeken of niet ingedeeld kunnen worden op tweepersoonskamers, wordt een toeslag voor een éénpersoonskamer in rekening gebracht.

Bij elke boeking wordt een bedrag van € 30 aan reserveringskosten in rekening gebracht.

Hoe kan ik boeken?

U kunt boeken door op deze website het boekingsformulier in te vullen. Door het opgeven van uw naam en paspoortgegevens komt een rechtsgeldige overeenkomst tot stand. Denk wel om de exacte naam en voornaam, zoals die in het paspoort staat vermeld. Eventuele speciale wensen kunnen alleen door ons worden opgevolgd als ze zijn vermeld in het boekingsformulier bij 'Bijzondere wensen'. Een gewone e-mail met de gevraagde gegevens is eveneens voldoende om tot een rechtsgeldige overeenkomst te komen. Een boeking is altijd definitief, voor reizen geldt geen recht op herroeping.

Uiteraard gaan wij zorgvuldig met uw gegevens om, ze worden zeker niet aan derden doorgegeven. 

Overigens is het nemen van een optie niet mogelijk. Luchtvaartmaatschappijen en kaartenleveranciers eisen direct betaling die niet kan worden teruggevraagd.

Wanneer krijg ik de bevestiging?

Na ontvangst van het boekingsformulier met uw gegevens gaan wij alle gewenste onderdelen reserveren. Zodra dit is afgerond ontvangt u de bevestiging/factuur. Meestal is dit binnen enkele dagen na boeking.

Wanneer moet ik betalen?

Na uw schriftelijke boeking gaan wij eerst alle onderdelen reserveren. Als alles vastgelegd is krijgt u van ons de bevestiging, tevens factuur, die u per bankovermaking aan ons kunt voldoen. Betaling per creditcard is niet mogelijk.

Voor de betaling van de factuur gelden de volgende termijnen: binnen 7 dagen dient 50 % plus reserveringskosten voldaan te worden. De resterende 50 % moet 6 weken voor vertrek op onze rekening staan. Indien uw vertrek ligt binnen de termijn van 6 weken dient het hele bedrag per omgaande voldaan te worden. Bij te late betaling berekenen wij een boete van € 3,- p.p.p.d., ingaande vanaf de dag van de laatste termijn van betaling.

Wat is voor eigen rekening?

Ter plekke betaalt u de kosten voor de transfers, het vervoer in de steden, entreeprijzen van musea etc. en lokale belastingen zoals verblijfsbelasting. Ook de kosten voor levensonderhoud zijn vanzelfsprekend voor eigen rekening.  

Wat is mijn garantie?

Na uw boeking leggen wij eerst alle onderdelen vast, vlucht, hotel, kaartjes. Pas daarna sturen wij u de factuur als bevestiging van onze reserveringen. Alle onderdelen zijn dus al door ons betaald voordat u onze rekening voldoet. Op verzoek kunnen wij ook enkele boekingsgegevens ter inzage geven om u absolute zekerheid te verschaffen.

Wat voor soort kaarten krijg ik?

In de op de website genoemde prijs is inbegrepen de goedkoopste kaart, meestal korte zijde achter de goal. Voor een meerprijs is een plaats in een cornervak of aan de lange zijde, of zelfs hospitality tickets mogelijk. De mogelijkheden en de hoogte van meerprijs voor een upgrade, noemen wij altijd in de vrijblijvende offerte. 

Wij kopen alleen tickets van officiële resellers, wat betekent dat je gegarandeerd legale en officiële tickets koopt en dat je ticket nooit geannuleerd kan worden, wat bij andere concurrenten soms wel het geval is. 

In het algemeen kunnen wij niet tevoren vertellen op welke plaats u exact in het voetbalstadion komt te zitten. Wij zijn afhankelijk van wat de clubs en de agenten ons ter beschikking stellen. U krijgt wel kaarten in het vak van de thuisclub, tenzij speciaal aangevraagd. Houd dus rekening met de clubkleuren die u draagt. Let er wel op, dat de kaarten meestal in even aantallen worden aangevraagd en verstrekt. Zitplaatsen in even aantallen zijn vanzelfsprekend naast elkaar. Bij een boeking met een oneven aantal is het goed mogelijk, dat men niet allemaal naast elkaar komt te zitten.
Tegenwoordig ontvangt u geen papieren kaarten of seizoenkaarten voor eenmalig gebruik meer. U krijgt een email met kaarten die u zelf moet afdrukken of in sommige gevallen (zoals bij Arsenal, Liverpool en Tottenham) NFC-passen die u op een mobiel moet laden. 

Wanneer krijg ik de papieren en de kaarten?

Alle (bewijzen van) tickets, hotelvouchers en de brief met de laatste gegevens worden zo snel mogelijk, maar uiterlijk circa 10 dagen voor vertrek aan u toegestuurd. Dat gebeurt altijd per mail.
De wedstrijdkaarten worden meestal pas een of twee dagen voor de wedstrijd per mail aan u toegestuurd. De tickets worden namelijk pas kort voor de wedstrijd vrijgegeven. Reken daarbij op drie dagen of minder.
U krijgt dan een email met mobiele tickets die u zelf moet afdrukken of in sommige gevallen (zoals bij Arsenal, Liverpool en Tottenham) in NFC-passen op een mobiel moet laden. 

Kan ik ook losse of enkele kaarten krijgen?

Dat is slechts in een aantal beperkte gevallen mogelijk. Het minimum te bestellen kaarten is 2. 

Kan ik nog veranderingen aanvragen?

Uiteraard kunt u uw verblijf naar eigen keuze wijzigen. De meeste steden zijn een langer verblijf meer dan waard. Als u speciale wensen heeft kunt u die met ons bespreken en dan bij boeking invullen in het boekingsformulier. Afhankelijk van de bestemming moet u rekenen op een meerprijs van € 45 tot € 75 per persoon per nacht. De meerprijs van andere kaarten dan in de standaard-aanbieding wordt meestal in een offerte al aangegeven. 

Wat zijn de tijden van de vluchten?

Omdat wij pas na uw boeking de vluchten vastleggen kunnen wij die ook pas later mededelen. Wilt u echter meer informatie over uw reis, vraag dan een offerte aan. Daarmee kunt u al meer inzicht verkrijgen in deze gegevens.

In het algemeen worden vluchten geboekt met een vroeg vertrek en een late terugkomst om u een zo lang mogelijk verblijf ter plekke te bezorgen. Indien u andere wensen heeft kunt u dit op het boekingsformulier vermelden. Uiteraard houden wij dan rekening met uw voorkeuren.

Waarvandaan vertrekken de vluchten?

In het algemeen worden de vluchten vanaf Schiphol geboekt. Naar enkele bestemmingen kunt u ook vanaf andere luchthavens vertrekken. In Nederland zijn dat Rotterdam en Eindhoven. Als u in het oosten woont kan het aantrekkelijk zijn om te vertrekken vanaf Weeze, Münster, Köln of Düsseldorf, afhankelijk van de bestemming.
Voor onze klanten uit het zuiden van Nederland en België kunnen wij zeker een vlucht boeken vanaf Brussel, Antwerpen of Charleroi. Deze wensen kunt u aangeven bij het aanvragen van een offerte en op het boekingsformulier.

Waar ligt het hotel?

Wij zien uw reis als een weekenduitstapje, waarbij u in een interessante verblijfplaats ook een sportevenement bezoekt. Daarom boeken wij uw hotel ook altijd in het centrum van de stad, met openbaar vervoer dichtbij. Als u iets anders wilt, kunt u dit altijd aan ons voorleggen. 

Hoe vind ik de weg op mijn bestemming?

Voor vertrek ontvangt u uitgebreide informatie over de beste manier om bij het hotel en bij het stadion te komen, evenals enkele andere tips.

Wat gebeurt er bij wijzigingen of afgelastingen?

In de speelprogramma's kunnen wijzigingen optreden door eventuele afgelastingen of verschuivingen. Zodra de definitieve aanvangstijd bekend is wordt deze op onze website vermeld in de lokale tijd.
In het geval van verplaatsingen kan het geboekte reisgedeelte meestal niet zonder meer worden geannuleerd. Wel kunt u zich verzekeren tegen afgelasting of verplaatsing van een wedstrijd. Wij gaan uit van het hebben van een reis- en annuleringsverzekering. De annuleringskosten van de reis vindt u in onze reisvoorwaarden.

Wanneer moet ik boeken?

De vraag naar wedstrijdkaarten is soms uitzonderlijk groot. Ondanks onze uitstekende contacten geldt tenslotte ook voor ons dat het aantal kaarten eindig is. Ongeveer twee maanden tevoren boeken is dan ook geboden als u een speciale wedstrijd wilt zien! Alle aanbiedingen zijn dan ook onder voorbehoud van beschikbaarheid.

Als u binnen zes weken voor de wedstrijd boekt is de kans aanwezig dat de prijzen van kaarten en vluchten vanwege beperkte plaatsen zijn gestegen. In dat geval nemen wij contact met u op om een alternatief te bespreken. Dat kan ook een prijsstijging inhouden. Wij kunnen immers niet van alle wedstrijden of vluchtpakketten de actuele prijzen elke dag nagaan. Uiteraard bent in dat geval niet gebonden aan uw boeking.

Overigens is het nemen van een optie niet mogelijk. Zowel luchtvaartmaatschappijen als kaartenleveranciers eisen direct betaling, die niet kan worden gerestitueerd. 

Wanneer zijn de speeldata en begintijden bekend?

De Britse en Duitse competities hebben hun schema meestal al eind juni klaar. Dan gaan de TV-maatschappijen hun keuze bepalen, zodat het nog enkele weken duurt voordat het eerste deel van het programma definitief is vastgesteld. In de zuidelijke landen komt het eerste conceptprogramma pas in de loop van juli uit, omdat men daar ook later met de competitie begint.

Let erop dat de precieze begintijden pas gedurende de loop van het seizoen definitief wordt vastgesteld. In het algemeen maakt men dag en tijdstip van de aftrap meer dan een maand tevoren bekend, met uitzondering van Spanje. De begintijden die op onze site staan zijn de meest actuele.
Let op: als er nog geen tijd vermeld staat is deze ook niet bekend. 

Houd onze site goed in de gaten, u bent zelf (mede-)verantwoordelijk voor het opzoeken van de juiste aanvangstijd en -dag.
 

Wat zijn de andere mogelijkheden bij Sports Experience?

Naast de standaardaanbiedingen die u elders op deze site terug kunt vinden, biedt Sports Experience de mogelijkheid om reizen naar uw wens op maat te maken, wat bijzonder geschikt is voor groepsreizen en incentives. U bepaalt bijvoorbeeld zelf het aantal overnachtingen, het vervoermiddel, het aantal te bezoeken wedstrijden en lokaal transport.

Daarnaast kunt u kiezen voor vele extra's zoals een diner of lunch rond de wedstrijd, een rondleiding door een stadion, een premium in de vorm van een voetbalshirt etc. Veel van deze extra's worden door de clubs uit de Engelse Premier League aangeboden als zogenaamde Hospitality Packages. Wij bespreken graag de mogelijkheden met u.

In het verleden heeft Sports Experience reeds voor tientallen bedrijven en verenigingen reizen samengesteld naar aansprekende evenementen.

Een uitstapje met de supportersvereniging, een beloning voor uw beste medewerkers of een goede klant, een weekend op stap met een groepje vrienden, de reizen van Sports Experience zijn altijd een fantastische belevenis waar iedere deelnemer blijvende herinneringen aan overhoudt.

Ook naar andere landen of andere evenementen dan de genoemde kunnen wij een reis voor u verzorgen. Competitiewedstrijden in Turkije, Griekenland of Brazilië, eventueel een concert, dat is bij ons allemaal mogelijk.

Neem contact met ons op indien u geïnteresseerd bent. Wij maken op uw verzoek, vanzelfsprekend geheel vrijblijvend, graag een offerte.

APP ONS
BEL ONS